Ingrid Štefanisková
Fazuľka aj iné rastlinky sa stali hviezdami
Všetky fotky sú roztriedené, poskupinkované podľa prostredia v akom rástli a zoradené do krátkeho filmu. Prekvapenie pre rodičov (aj pre samotné deti) je nachystané.
Som učiteľka na I. stupni ZŠ T.J.Moussona a spolu s mojimi prvákmi sa pokúsime zrealizovať zaujímavý projekt z portálu Kozmix. Chceli by sme zistiť, aké podmienky pre rast potrebujú rastliny. Zoznam autorových rubrík: Nezaradené, Súkromné
Všetky fotky sú roztriedené, poskupinkované podľa prostredia v akom rástli a zoradené do krátkeho filmu. Prekvapenie pre rodičov (aj pre samotné deti) je nachystané.
Náš predvádzací deň sa neuveriteľne blíži. Rastlinky už síce nesledujeme, ale zdá sa, že oveľa ťažšie bude vyhodnotiť samotné pozorovania a merania.
Zdalo by sa, že hlavnú časť práce na projekte máme za sebou. No ozaj iba zdalo. Teraz sa potrebujeme pripraviť na samotnú prezentáciu našej pozorovacej činnosti.
Deň pätnásty. Nadišiel deň. kedy sme posledný krát merali, fotili a pozorovali naše rastlinky. Tomu však predchádzalo ešte niečo zaujímavejšie.
Deň štrnásty. Cyklus vývinu fazule krásne zachytáva aj individuálny pokus jednej žiačky, ktorým nás všetkých prekvapila.
Deň trinásty. Dnešné deti veľmi láka svet počítačov a možnosti, ktoré ponúka. Jednu z nich, kreslenie a vkladanie textu si mohli deti vyskúšať aj popri práci na projekte.
Deň dvanásty. Deti úplne nadchla inteligentná plastelína. Naťahuje sa ako žuvačka, trhá sa ako papier, rozbije sa ako sklo, či skáče ako lopta. Mení farby, svieti, dokonca môže byť priťahovaná magnetom. ... a vraj sa nelepí.
Deň jedenásty. Po skúsenosti z minulého pondelka sme aj teraz čakali výrazné prírastky na výške našich rastliniek. Fazuľka, hrášok ani pšenica nesklamali.
Deň desiaty.Na prvouke sme sa učili, aké časti tela má rastlinka. Strihanie, lepenie a vyfarbovanie deti veľmi baví.
Deň deviaty. Koniec Mesiaca knihy sme strávili v školskej knižnici. Teta Evka nás zoznámila s Jožkom Pletkom. Aj keď sme sa ešte neučili všetky písmenká, čítanie z krásnej „básničkovej“ knižky zvládol každý.
Deň ôsmy. Vyskúšali sme si kooperáciu v skupine. Každý tím dostal obrázok jablone a po jednu farbičku žltej, červenej, zelenej a hnedej farby.
Deň siedmy. Pokračujeme ďalej. Polievame, meriame a zaznamenávame. Každý sa veľmi snaží plniť svoje úlohy svedomito.
Deň šiesty Opakovali sme si naše projektové úlohy, čo máme už splnené a čo nás ešte čaká. Niekto, ani neviem presne kto, spomenul, že na veľkom plagáte Ako rastú deti, nie je zaznačená pani učiteľka.
Deň piaty. Nedávno bol Deň vody. Deti na to zareagovali veľmi svojsky. „ Voda má svoj sviatok? Normálne napísaný v kalendári? Tak to má dnes narodeniny. Nie, nie narodeniny sa tam nepíšu. Určite má meniny. Môžeme je zablahoželať?
Deň štvrtý. Zdá sa, akoby niektoré rastlinky ešte ani netušili, že by mali rásť. Kedy sa rozhýbu? Najrýchlejšie sú tie, čo sú pestované v tme. Asi sa rozbehli za slniečkom.
Deň druhý. Ráno vbehli deti do triedy zvedavé, ako im rastú semienka. Sklamanie, že im zatiaľ nevyrástlo nič bolo obrovské.
Deň tretí. Začína sa nám to rozbiehať. Objavujú sa pukliny a prvé klíčky. Najrýchlejšie sú semienka žeruchy, ktoré pestuje tím Prírodné semienko, reďkovka z tímu Superstar a fazuľa, o ktorú sa stará Tigrí tím.
Deň prvý. Dnes je jarná rovnodennosť - ideálny deň na začiatok projektu. Deti chceli sadiť už od rána, ale prednosť mal Klokanko a potom ešte trošku učenia.
S portálom Kozmix sme sa zoznámili v jeseni, riešili úlohy a súťažili, dokonca máme v triede aj výhercu mobilu. Deti si žiadali zadávanie ďalších úloh, tak som sa rozhodla, že skúsime pracovať na našom prvom ozajstnom projekte.